Çfarë është metaverse dhe Kur mund të presim ta shohim?
Metaverse është një hapësirë kolektive e përbashkët virtuale që përfshin shumën e të gjitha botëve virtuale dhe internetit . Mund të përmbajë derivate ose kopje të botës reale, por është i ndryshëm nga realiteti i shtuar. Fjala “metaverse” përbëhet nga parashtesa ” meta ” (që do të thotë përtej) dhe rrënja “varg” (një prapasformim nga fjala “univers“); termi zakonisht përdoret për të përshkruar konceptin e një përsëritjeje të ardhshme të internetit, të përbërë nga hapësira virtuale të vazhdueshme, të përbashkëta,hapësira virtuale 3D me një univers virtual të perceptuar.
Njohuritë e metaverse tashmë ekzistojnë në universet e lojërave në internet si Fortnite, Minecraft dhe Roblox. Dhe kompanitë që qëndrojnë pas këtyre lojërave kanë ambicie për të qenë pjesë e evolucionit të metaverse.
Çfarë është metaverse?
Është një kombinim i elementeve të shumta të teknologjisë, duke përfshirë realitetin virtual, realitetin e shtuar dhe videon ku përdoruesit “jetojnë” brenda një universi dixhital. Mbështetësit e metaverse parashikojnë që përdoruesit e tij të punojnë, të luajnë dhe të qëndrojnë të lidhur me miqtë përmes gjithçkaje, nga koncertet dhe konferencat deri tek udhëtimet virtuale nëpër botë.
Kur mund të presim ta shohim?
Mark Zuckerberg, CEO i Meta (ish Facebook), vlerëson se mund të duhen pesë deri në 10 vjet përpara se tiparet kryesore të metaverse të bëhen të zakonshme. Por aspektet e metaverse ekzistojnë aktualisht. Shpejtësitë ultra të shpejta të broadband, kufjet e realitetit virtual dhe botët e vazhdueshme online gjithmonë aktive janë tashmë në funksionim, edhe pse ato mund të mos jenë të aksesueshme për të gjithë.
Cilat janë disa shembuj të saj?
Ja një vështrim se çfarë po ndodh sot që mund të çojë në metaverse e së nesërmes:
Meta. Gjiganti i teknologjisë i njohur më parë si Facebook ka bërë tashmë investime të konsiderueshme në realitetin virtual, duke përfshirë blerjen e Oculus në 2014. Meta parashikon një botë virtuale ku avatarët dixhitalë lidhen përmes punës, udhëtimit ose argëtimit duke përdorur kufje VR. Zuckerberg ka qenë pozitiv për metaverse, duke besuar se mund të zëvendësojë internetin siç e njohim ne.
“Platforma dhe mediumi tjetër do të jetë edhe më zhytës dhe i mishëruar në internet, ku ju jeni pjesë e përvojës, jo vetëm duke e parë atë, dhe ne e quajmë këtë metaverse”, tha CEO i Meta, Mark Zuckerberg muajin e kaluar pasi zbuloi riemërtimin e kompanisë.
Microsoft. Gjiganti i softuerit tashmë përdor holograme dhe po zhvillon aplikacione të realitetit të përzier dhe të zgjeruar (XR) me platformën e tij Microsoft Mesh, të cilat kombinojnë botën reale me realitetin e shtuar dhe realitetin virtual. Në fillim të këtij muaji, Microsoft tregoi planet e tij për sjelljen e realitetit të përzierë, duke përfshirë hologramet dhe avatarët virtualë te Microsoft Teams në 2022.
Gjithashtu në punë për vitin e ardhshëm: hapësira të lidhura virtuale 3D të eksplorueshme për shitje me pakicë dhe vende pune. Ushtria e SHBA po punon aktualisht me Microsoft-in për një kufje të realitetit të shtuar Hololens 2 për ushtarët që të stërviten, të ushtrohen dhe të luftojnë. Përtej kësaj, Xbox Live tashmë lidh miliona lojtarë të lojërave video në të gjithë globin, gjithashtu.
Epic Games. Tim Sweeney, CEO i kompanisë që zhvilloi Fortnite, ka thënë, “Nuk është sekret që Epic ka investuar në ndërtimin e metaverse”. Janë mbajtur koncerte nga njerëz si Ariana Grande dhe Travis Scott, trailera filmash dhe debutime muzikore dhe madje një riimagjinim “zhytës” i fjalimit historik “I Have A Dream” të Martin Luther King Jr. të vitit 1963. Dhe po zhvillon njerëz dixhitalë fotorealistë me Krijuesin e tij MetaHuman, i cili mund të jetë mënyra se si ju përshtatni doppelganger-in tuaj dixhital në lojërat e ardhshme të botës së hapur.
Roblox. Platforma, e themeluar në vitin 2004, përmban një sërë lojërash të krijuara nga përdoruesit, duke përfshirë role si Bloxburg dhe Brookhaven, ku përdoruesit mund të ndërtojnë shtëpi, të punojnë dhe të luajnë skenarë. Roblox tani vlerësohet në më shumë se 45 miliardë dollarë pasi doli në publik këtë vit.
Në ditën e IPO-së së saj në mars, themeluesi dhe CEO i Roblox, David Baszucki, shkroi një falënderim për të gjithë ata që ndihmuan në sjelljen e platformës “një hap më afër përmbushjes së vizionit tonë të #Metaverse”. Që atëherë, Roblox është bashkuar me kompaninë e këpucëve të skateboarding Vans për të krijuar Vans World, një park virtual skateboarding ku lojtarët mund të vishen me veshje Vans dhe hapi një kopsht të kufizuar Gucci, ku mund të provoni dhe blini veshje dhe aksesorë për veten tuaj virtuale.
Minecraft. Një tjetër univers virtual i dashur nga fëmijët, Minecraft në pronësi të Microsoft është në thelb ekuivalenti dixhital i Legos, ku lojtarët mund të krijojnë karakterin e tyre dixhital dhe të ndërtojnë çfarëdo që dëshirojnë.
Që nga gushti, Minecraft krenohet me më shumë se 140 milionë përdorues aktivë mujorë. Gjatë pandemisë, ajo ka shpërthyer në popullaritet në mesin e fëmijëve që donin të mbështeteshin më shumë në lidhjet virtuale.
Disa kompani më pak të njohura kanë lançuar botët e tyre në internet. Bota e fantazisë në internet Second Life, e themeluar në vitin 2003, është në dekadën e saj të dytë si një realitet alternativ.
Parajsa online Nowhere ka hapësira virtuale të vazhdueshme dhe të përkohshme, për përdorim publik ose privat, për të mbajtur koncerte, festivale, ribashkime dhe konferenca. Windmill Factory, kompania e prodhimit të New York, e cila filloi zhvillimin e platformës më shumë se një vit më parë, ka bërë projekte për Lady Gaga dhe Nine Inch Nails.
Sensorium Galaxy në fillim të këtij viti hapi një nga dy projektet e para të galaktikës së tij të planifikuar me “botët” online për t’i eksploruar me kufje VR ose kompjuterë desktop. Prism, i pari që u hap, përfshin muzikë, DJ dhe grupe virtuale që luajnë, për shembull në peizazhe futuriste. /USA Today-businessmag